Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Er is de biologische geitenhouderij. Er worden een 500 tal geiten gehouden voor de heerlijke en gezonde geitenmelk. De dieren worden gevoederd met biologische grasklaver, maïs, granen en voederbieten van eigen akkers. Veel veldwerk wordt machinaal gedaan maar bij de onkruidbestrijding en oogst staan we met vele handen op de akkers.

Er is het groenonderhoud. Met een ploeg van enthousiaste medewerkers maken we een mooi stukje Maasland bij het kasteel Ommersteyn met kleine landschapselementen. De landbouwterreinen zijn afgezoomd met meidoornhagen, dreven en houtkanten. Het groenonderhoud geeft een gastvrij karakter aan het domein. De bospartijen onderhouden we samen met de Bosgroep Noordoost-Limburg.

Er is de groentetuin en de keuken. Hier worden door onze medewerkers allerlei seizoensgroenten gezaaid , verzorgd en geoogst. Ze worden in de eigen Ommersteynkeuken verwerkt tot een fijn middagmaal voor onze medewerkers en gasten.

Er is de hoogstam- en laagstamboomgaard. Deze bestaat uit ver-schillende oude rassen appel-, peren-, kersen-, pruimen- en notenbomen welke de Nationale Boomgaarden Stichting voor ons heeft geselecteerd. De appels worden geperst tot appelsap en onze kleinfruit variëteiten worden verwerkt in confituren.